ѕ–ќ У—ќЋќƒ ” √ќ–”Ф  –»ЎЌјѓ“≤¬
ќлександр јЌƒ–”ў≈Ќ ќ, ¬олодимир —¬»—“”Ќ.
на главную страницу сайта
ќгл¤даючи методи прозел≥тичноњ д≥¤льност≥ сектантських угруповань в ”крањн≥, не перестаЇш дивуватис¤ фантаз≥њ њхн≥х кер≥вник≥в, ¤к≥ прагнуть залучити у своњ р¤ди чим б≥льшу к≥льк≥сть адепт≥в. ќстанн≥м часом робити це стало важче, адже на сьогодн≥ зменшилась к≥льк≥сть охочих прийн¤ти те чи ≥нше вченн¤ за банку кави чи недоношене ≥ноземне лахм≥тт¤. Ѕагато тотал≥тарних культ≥в, замаскованих п≥д зовн≥шньою оболонкою миролюбства, все част≥ше схил¤ютьс¤ до висв≥тленн¤ декотроњ псевдоекзотичност≥ своњх в≥ровчень. ≤ робл¤ть це п≥д гаслами розповсюдженн¤ рел≥г≥йних ц≥нностей культури, до котроњ часто сам≥ не мають безпосереднього в≥дношенн¤. ƒл¤ дос¤гненн¤ поставлених ц≥лей найчаст≥ше використовуютьс¤ стар≥, ¤к цей св≥т, методи вербуванн¤, в тонкощах котрих може роз≥братис¤ не кожен. УЅлагод≥йнаФ акц≥¤ посл≥довник≥в У“овариства св≥домост≥  ришниФ У—олодка гораФ, ¤ка пройшла 12 грудн¤ в м.  иЇв≥ у Ѕудинку культури ¬ќ ≥мен≥ академ≥ка  орольова, Ї ¤скравим прикладом, на ¤кому можна просл≥дкувати вс≥ нюанси хитроњ сектантськоњ пол≥тики...

Ќапередодн≥ на вулиц¤х м≥ста була проведена серйозна реклама заходу, орган≥зованого деструктивним культом "“овариство св≥домост≥  ришни". ” м≥сц¤х скупченн¤ людей кожному вручалось запрошенн¤ на "‘естиваль ≥нд≥йськоњ культури".  ольорова лист≥вка з зображенн¤м типового древнього ≥ндуського св¤тилища типу "“адж-ћахал" могла зац≥кавити не т≥льки любител≥в ¤скравих ≥нд≥йських ф≥льм≥в, а й молодь, в≥дкриту на будь-¤ку сх≥дну екзотику. Ѕ≥льше того, хто б м≥г подумати, що в цьому криЇтьс¤ рел≥г≥йний п≥дтекст, адже орган≥затори декларували св≥й зах≥д ¤к презентац≥ю найб≥льшого торту в ”крањн≥ Ч вагою понад 1108 к≥лограм≥в. ¬се це мало супроводжуватись концертною програмою, конкурсами, в≥кторинами та справжн≥м банкетом. „им же ще можна привернути увагу д≥тей, студент≥в ≥ вс≥х любител≥в солодкого?

Ќа запитанн¤, що ж конкретно маЇ в≥дбуватись, вуличн≥ промоутери, ¤к≥ ловили перехожих, в≥дпов≥ли, що на урочистост¤х демонструватимутьс¤ виступи майстр≥в йоги, сх≥дних танц≥в ≥ тому под≥бне. ≤ це н≥бито Ї головною метою фестивалю. ќчевидно, саме заради цього прийшла у Ѕудинок культури переважна б≥льш≥сть людей.

«ам≥сть видатних перл≥в сх≥дноњ культури њм прийшлос¤ слухати богослужбов≥ сп≥ви та пропов≥дь сектантського вченн¤ орган≥зац≥њ, ¤ка в багатьох Ївропейських крањнах заборонена ¤к сусп≥льно небезпечна.

ѕ≥д час демонстрац≥њ орган≥затори ус≥л¤ко старались Уп≥д≥гнатиФ своњ цин≥чн≥ ц≥л≥ п≥д багатотис¤чол≥тню рел≥г≥йну культуру ≤нд≥њ, до створенн¤ ¤коњ орган≥зац≥¤, що виникла у 60-х роках XX стол≥тт¤, безумовно не немаЇ н≥¤кого в≥дношенн¤. ≤накше ¤к по¤снити, що ритуальн≥ танц≥ ≥з власноњ рел≥г≥йноњ практики адепти секти подавали ¤к народн≥ ≥нд≥йськ≥?

У‘естивальФ ще раз дов≥в, що кришнањти не можуть претендувати на будь-¤ку культуротворч≥сть у нашому сусп≥льств≥, вихованому на тис¤чол≥тн≥х православних христи¤нських традиц≥¤х. ѕ≥д час незрозум≥лих театральних д≥й ведучим весь час приходилось по¤снювати роль ц≥лого пантеону нап≥вбог≥в з≥ складними дл¤ вимови ≥менами ≥ ще б≥льш незрозум≥лими функц≥¤ми, в тому числ≥ й великого  ришни. ѕост≥йно приводились аналог≥њ з православним в≥ровченн¤м (наприклад, Ѕрахма, ¬ишну представл¤лись ¤к архангели ≥ ангели ≥ т. п.). « огл¤дом кожноњ сцени нав≥ть при великому бажанн≥ толерантност≥ до виступу все ¤сн≥ше назр≥вало ц≥лком лог≥чне питанн¤: Уўо нового вони можуть нам принести? яким чином прагнуть збагатити наш≥ в≥ков≥чн≥ культурн≥ надбанн¤? ўо б≥льш гуманн≥ше за христи¤нське в≥ровченн¤ може бути? ÷≥ думки п≥дсилювали низькопробн≥ виступи йог≥в та низький р≥вень продемонстрованого театрального мистецтва.

ƒодамо ж коротко те, що сектанти не показали гл¤дачам. „имале значенн¤ дл¤ кришнањт≥в маЇ вченн¤ про карму (долю людини), в ¤кому просл≥джуЇтьс¤ про¤в жорстокост≥ по в≥дношенню до людини. “ак, посл≥довник цього вченн¤ не маЇ права сп≥вчувати хворому, допомагати б≥дному, тому що життЇв≥ негаразди та стражданн¤ Ч це карма дл¤ людини, ≥ н≥хто не може њњ зм≥нити. ÷е призводить до того, що багато людей просто помирають в≥д голоду та хвороб. ’оча достатньо було б докласти м≥н≥мум зусиль, щоб зберегти њхнЇ житт¤.

ƒеструктивний вплив на людину мають своЇр≥дн≥ методи медитац≥њ, що активно практикуЇтьс¤ в сект≥. ÷е не що ≥нше, ¤к одурманюванн¤ себе шл¤хом повторенн¤ тих чи ≥нших звук≥в (мантр) та введенн¤ себе в нап≥вг≥пнотичний стан, у ¤кому людина перестаЇ тверезо мислити. ¬с≥ ц≥ вправи призвод¤ть до перевтомленн¤ мозку, внасл≥док чого трапл¤ютьс¤ нервов≥ розлади та псих≥чн≥ в≥дхиленн¤.

“е, що кр≥шнањти полюбл¤ють розпов≥дати люд¤м ¤скрав≥ казочки про пригоди  р≥шни, добре. ƒавайте оц≥нимо все реально. „и бажаЇмо ми стати посл≥довниками рел≥г≥њ, в ¤к≥й Ѕог не чуЇ н≥¤ких молитов та з презирством ставитьс¤ до людини? Ќевже ми можемо пов≥рити в те, що п≥сл¤ смерт≥ наша душа переселитьс¤ в черепаху або собаку? „и зможемо ми, повторюючи про себе мантру, спок≥йно дивитис¤, ¤к наш≥ брати ≥ сестри страждають в≥д б≥дност≥ та помирають в≥д т¤жких хвороб? ј ¤к нам навчитис¤ з презирством ставитись до тих, хто маЇ нижчий соц≥альний статус? ≤, нарешт≥, чи вдастьс¤ нам Ускл¤нимиФ очима дивитись на людей, ¤к≥ нещодавно були нашими друз¤ми?

—аме це стоњть за байками, що п≥д оманливу музику звучали 12 грудн¤ в зал≥ Ѕудинку культури. Ќедаремно сам  ришна казав, що його вченн¤ Ч отрута дл¤ людини. “ому ≥ радив не в≥дкривати адепту зразу вс≥Їњ правди, а поступово п≥дводити його до усв≥домленн¤ вченн¤. як говоритьс¤ у УЅхагават-г≥т≥Ф: У ришна, коли потр≥бно, може бути б≥льш жорстоким, н≥ж звичайна людина. ≤ ¤кщо схоче когось обдурити, н≥хто не зможе перевершити його в деспотизм≥Ф (Ѕхг. розд. 10, стор. 36).

як не намагалис¤ кришнањти замаскуватис¤, та п≥сл¤ дек≥лькох номер≥в багато-хто усв≥домив, що це д≥йство немаЇ н≥чого сп≥льного з≥ стародавньою ≥ндуською культурою, а б≥льше схоже на з≥бранн¤ асоц≥альних х≥п≥-шестидес¤тник≥в. ћолодь, котра зрозум≥ла, що концерт зовс≥м не в≥дпов≥даЇ тому, на що вони налаштувались, ≥ старш≥, ¤к≥ п≥сл¤ дек≥лькох виступ≥в констатували, що д≥йство не може претендувати на назву УфестивальФ, незадоволен≥ виходили з залу. ¬они походжали по коридорах Ѕудинку культури або розмовл¤ли на вулиц≥ б≥л¤ входу про своњ справи Ч не могли дочекатис¤ розрекламованого торту.

“им часом на верхньому поверс≥, де знаходивс¤ торт, активно продавались ≥ндуськ≥ страви, в≥д ¤ких не дуже гарно пахло. ƒе-не-де в зал≥ дим≥ли ароматичн≥ палички, наповнюючи к≥мнату р≥зким до нудоти запахом.

ѕо зак≥нченн≥ виступ≥в по залу, особливо серед молод≥, пройшла хвил¤ полегшенн¤. јле на цьому кришнањтський культпросв≥т не зак≥нчивс¤, оск≥льки ведуча оголосила трансл¤ц≥ю ф≥льму, що мав на мет≥ максимально ч≥тко по¤снити один з головних догмат≥в кришнањзму Ч заборону на вживанн¤ мТ¤са ≥ ≥ншоњ продукц≥њ тваринного походженн¤.

¬же з перших хвилин ф≥льму стало зрозум≥ло, це њм вдалос¤ на Усто в≥дсотк≥вФ, ≥ добре тому, хто залишив зал ран≥ше. ѕ≥д час показу перших кадр≥в в зал≥ раз-по-раз став лунати дит¤чий плач та крики, образлив≥ вигуки та в≥дверте незадоволенн¤ слабкоњ половини. Ќе могли спок≥йно сид≥ти ≥ чолов≥ки. јдже на великому екран≥ творц≥ видовища безцеремонно демонстрували ус≥л¤к≥ засоби вбивства тварин. ќсь кров бризнула мало не на гл¤дача з перер≥заноњ шињ тел¤ти, ось з кабана живцем здирають шк≥ру. ј ось пон≥вечене т≥ло нев≥домоњ тваринки помираЇ в нестерпних муках ≥ агон≥¤х. ÷≥каво, що по к≥лькост≥ пролитоњ кров≥ ф≥льм миролюбних кришнањт≥в набагато раз≥в перевершуЇ сучасн≥ гостросюжетн≥ трилери.

’≥ба можна з просв≥тницькою метою транслювати так≥ моменти. ј що говорити про те, чи етично та законно показувати под≥бн≥ реч≥ д≥т¤м. јдже перегл¤д цих УстрашилокФ, безумовно, може негативно вплинути на њх псих≥чне здоровТ¤ та порушити душевну р≥вновагу на все житт¤.

ќкрем≥ кадри з ф≥льму не можуть не заставити замислитись ≥ над тим, що ¤кщо посл≥довники кришнањзму так≥ вже вегетар≥анц≥, то чому ж вони тод≥ не можуть в≥дмовитись в≥д вживанн¤ молока. “ак, дек≥лька раз≥в у зал≥ говорилось про те, що величний торт У—олодка гораФ вагою 1108 кг м≥стить у соб≥ чимало молока. јле ж в ус≥х п≥дручниках з зоолог≥њ говоритьс¤, що молоко Ч це той самий тваринний жир, проти вживанн¤ ¤кого виступають кришнањти, т≥льки розр≥джений. ƒо того ж наука св≥дчить, що тваринне молоко призначене дл¤ малюк≥в тварин, а не дл¤ людини. якщо кришнањти так≥ етичн≥ та гуманн≥ (нав≥ть не побо¤лис¤ кривавими кадрами висловити своЇ обуренн¤ з приводу вбивства тварин), то чому б њм не задуматись, чи не Ї, скаж≥мо, доњнн¤ кор≥в пр¤мою експлуатац≥Їю беззахисних тварин?

Ќаприк≥нц≥ ф≥льму сектанти вдалис¤ до в≥двертоњ брехн≥: перед гл¤дачами виступив УнасельникФ ¬идубицького монастир¤ отець ≤осиф, ¤кий досить таки некомпетентно розтлумачив Ѕожественну запов≥дь УЌе вбийФ. «а його словами, у запов≥д≥ йдетьс¤ не т≥льки про вбивство людей, але й тварин. —аме тому ми не маЇмо право вживати продукц≥ю тваринного походженн¤. јле ж слова цього ченц¤ не погоджуютьс¤ з ѕравославним вченн¤м. —аме тому ми подзвонили у ¬идубицький монастир за розТ¤сненн¤м. ¬и¤вилос¤, що н≥¤кого Уотц¤ ≤осифаФ в обител≥ немаЇ. ј наш герой, ¤кому взагал≥ не йде св¤щеницьке облаченн¤, неодноразово засв≥тивс¤ пор¤д з гуру кришнањтськоњ секти на фотограф≥¤х, розм≥щених на оф≥ц≥йному сайт≥ У“овариства св≥домост≥...Ф. ¬о≥стину ф≥льм став УапогеЇмФ фестивалю та в≥дкрив вдумливому гл¤дачев≥ жахливу психолог≥ю Увовк≥в в овечих шкурахФ.

ѕ≥д к≥нець заходу у нас в≥дбулас¤ ц≥кава розмова з≥ студентами (декотр≥ з них прийшли до залу з пивом та ч≥псами), ¤ких на фестиваль ≥нд≥йськоњ культури Уприв≥вФ порожн≥й шлунок. —аме в≥д них ми ≥ д≥зналис¤ про те, що у кришнањт≥в щотижн¤ можна непогано поњсти. ѕ≥д час першого в≥дв≥данн¤ храму УприхожанФ пригощають безкоштовно. ” другий раз при вход≥ до св¤тилища вже треба купити квиток за пТ¤ть гривень. јле, ¤к говор¤ть наш≥ сп≥врозмовники, де ж ≥ще можна за так≥ м≥зерн≥ грош≥ УобТњстис¤Ф солодощами донесхочу.

“е, що сектанти спробували приховати рел≥г≥йний зм≥ст свого д≥йства, аби привернути увагу багатьох, з≥грало проти них. ћолодь не зрозум≥ла, що торти-кульки Ч св¤тин¤ дл¤ кришнањт≥в, ≥ життЇрад≥сн≥ студенти ними грали в футбол у метропол≥тен≥ та на автобусних зупинках.

ƒ≥йсно, кришнањти пропонували св≥й торт не ¤к предмет культу  ришни, а ¤к ун≥кальну кул≥нарну страву, ¤ка незабаром буде записана в  нигу рекорд≥в √≥несса. ћожливо, ми б у це ≥ пов≥рили, ¤кби сектанти сам≥ себе не видали. јдже в ф≥льм≥ були кадри про те, ¤к саме цей торт осв¤чуЇтьс¤. —початку його Узг≥дно з≥ стародавн≥ми ≥ндуськими звича¤миФ, обкурюють екзотичними парами, а пот≥м окроплюють. ≤ чим би ви думали Ч коров'¤чим молоком та сечею на честь бога  ришни. як нам по¤снили, сеча використовуЇтьс¤ при виготовленн≥ солодощ≥в, тому що Убог  ришна дуже любив кор≥вФ. —к≥льки в≥дер Удел≥катесуФ п≥шло на виготовленн¤ цього г≥ганта, д≥знатись у кришнањтських кул≥нар≥в так ≥ не вдалос¤. —трашн≥ше те, що сам чин осв¤ченн¤ Ї м≥стичним поганським обр¤дом, але сектанти все так замаскували, що мало хто звернув увагу на цю деталь.

ƒо реч≥, слово У ришнаФ у переклад≥ з санскриту означаЇ УчорнийФ (у христи¤нств≥ це кол≥р ди¤вола та злих дух≥в). ќсь кому був присв¤чений торт Ч У≥доложертвеннеФ, вживати ¤ке христи¤нам заборонив ще ѕерший јпостольський —обор. “ож тепер зрозум≥ло, кому дек≥лька сотень обманутих громад¤н, н≥чого не п≥дозрюючи, вклонилис¤ 12 грудн¤.



»сточник: ќфициальный сервер ”ѕ÷ "ѕравославие в ”краине".
Hosted by uCoz